lørdag 21. juli 2012

Sommer i Tromsø


Sommeren på kysten av Troms byr oftest på stor diversitet, og da snakker jeg ikke om folk og natur, men om vær. Ofte kan det være vindfullt og såkalt grønn vinter den ene dagen for å skifte til sol, praktisk talt vindstille og nærmest varmt den neste.

I fjor var sommeren i Tromsø som et prakteksemplar å regne. I år har den vært begrenset til en sommerdag i juli. Det gjelder å følge med, for når den ene dagen kommer, må man benytte anledninga og rulle avgårde mot nærmeste strand. I full fart.

I år kom og gikk sommeren fredag den 13. juni.

Det var strandliv i mer enn fire timer. Det var kos med venner. Litt bikini og soling. Det var bading! Ja, faktisk nesten fem svømmetak, til sammen nesten sju! Jeg var nemlig uti havet to ganger.

Da gjelder det ikke at krampa nesten tok meg på svømmetak to første gang, og svømmetak fem andre gang. Da gjelder det heller ikke at jeg verken før eller siden har forstått hvordan jeg klarte å bade i det hele tatt. Da var det nemlig sommer!

2 kommentarer:

  1. Ååå det var nydelege bilder!
    Legg gjerne ut fleire her :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal eg gjerne gjere! Har lagt ut fleire bilete i dag på senpai.elisabeth-bloggen frå fjelltur. Fint at du liker dei!

      Slett