søndag 29. desember 2013

Vottealong 2013

I 2013 har en del av fritida mi gått med til strikking. Ja, jeg har vel fått rett og slett strikkedilla. De går jo i rykk og napp, de dillene mine. Dem jeg liker best, prøver jeg nå likevel å holde litt ved like, og strikking er gøy.

Mot slutten av februar leste jeg en artikkel om ei facebookgruppe som ble starta opp og administrert av Wenche Magerøy. Ideen var at medlemmene skulle strikke minimum et par votter per måned, det vil si at man på slutten av året skulle sitte igjen med 12 par votter. Alle skulle være ferdige og bilder innsendt til gruppa innen 31. desember kl. 00.00. Medlemmene kunne strikke votteparene når som helst, men marsvottene ble for eksempel ikke "sluppet" før 1. mars, og augustvottene ikke før 1. august. En vottealong altså - hvilket betyr at man strikker sammen, samme mønster (2-3 alternativer hver måned), og har et fellesskap på nettet (les facebook).

Midt i blinken for meg! Jeg hadde lyst å holde strikkedilla ved like hele året, og ba om medlemsskap der og da! Det må jo heller innrømmes at det buttet imot når jeg valgte altfor like fargenyanser til det (for meg) kompliserte mønsteret i maivottene, og når julivottene skulle ferdigstilles i løpet av ei uke på Kreta. Egentlig trodde jeg vel aldri jeg skulle klare å strikke alle parene. Ei jobbreise til Kristiansand og ei lang reise i Russland i september, var på den andre sida gull verdt. Jeg ble ikke helt à jour før i november, men gleden var desto større!

I desember har aktivitetene dreid seg om juleavslutninger, juleforberedelser og annet med forstavelsen jul-. Jeg innså at jeg ikke kom til å klare å bli ferdig med et fint mønster på pinnenummer type nåler før julaften. Det ble heldigvis ikke langt fra: Natt til tredje juledag ble jeg faktisk ferdig. Så herlig det er å nå denne typen mål!

Så mange slags takk til administrasjonen av gruppe Projo vottealong (på facebook) med Wenche Magerøy i spissen, og takk til alle deltakerne i gruppa for inspirasjon, glede og muligheter for å dele frustrasjon. Anbefales!

Det finnes en ny along for 2014 på Facebook: Projos votte- og sokkealong 2014. Lyst å lære, lyst å få inspirasjon til å skape? Kom og bli med!

Desembervottene. Ferdige i desember. Kanskje disse
også blir til meg selv?


Novembervotter. Ferdige i november. Gitt til svigersøster i julegave.


Oktobervottene. Ferdige i oktober. Gitt til
en god kollega fordi hun er den hun er.

Septembervottene. Ferdige i oktober. Gitt til mamma i bursdagsgave.


Augustvotter i dominostrikk. Første gang jeg prøvde teknikken.
Disse ble gitt bort til ei venninne i disputasgave.


Julivottene. Ferdige i august.


Junivottene - ferdige i oktober. Gave til meg selv.


Maivottene. Bursdagsgave til storesøster. Ferdige i august!


Aprilvotter - Laget i str. 9-12 år. Ferdige i april.


Marsvottene - ferdig i mars(!). Str. 10-12 år.


Februarvotter - ferdig i august/september. Julegave til svigermor.

Januarvotter - strikka ferdig i september. Etter toving ble det str. 7-9 år.

 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar