søndag 8. juli 2012

Båtene på vannet


Sol, glitrende hav, flo sjø og båter som flyter i fjærekanten. Jeg har vært på jobb, mann og barn har laget båter hjemme. De har vært og henta seg "avskjær", helt gratis. Ungene har fått brukt sag, hammer og spiker, og ikke minst brukt speiderknivene sine og spikket. Flotte seil, tegnet med allskens figurer, navn på båtene og alt som skal til. Seilene ble riktignok litt tunge, og båtene krenget under skjev vekting. Når de ble tatt av fungerte alt fint.

Jeg var superstolt mamma. Dette var artig, gitt!

Vel hjemme, ungene hadde sovnet, jeg bladde opp på facebook. Der fikk jeg sjokk. Den første meldinga gikk på at ei gammel venninne av meg hadde forulykket sammen med sin halvannet år gamle datter. Denne dagen fylt av stolthet og små, hjemmelagde trebåter duppende langs fjære og minnet om et varmt og godt smil. Ei positiv jente som fikk nærende energi fra turene i naturen.

Evig eies kun det tapte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar