lørdag 28. juli 2012

Regnfull juli - alternativ sommer

Det finnes et ordtak som sier "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!" I løpet av mine år som feltarkeolog mener jeg å ha motbevist dette ordtaket. Jeg kjøpte gjerne det beste de hadde å tilby på markedet, likevel var dag ut og dag inn fylt med regnvær ei utfordring av de store.

Nå er jeg ikke lenger i felt, men jeg mener jo likevel at man skal finne på noe uansett vær. Gjerne ute, men jeg har da barmhjertighet: Det er sletts ikke nødvendig å være ute hele dagen i dårlig vær.

En regnfull juli har ført til inneaktiviteter jeg, av erfaring, har vært sikker på at det ville ta måneder og år å få gjort. Blant annet har det blitt ryddet i bladbunken i skuffene og rommene under stuebordet. En jobb av dimensjoner. Jaja, nesten ferdig. Det er enorme mengder av aviser, magasiner, blader og annet spennende som har samlet seg opp der. Interessante artikler, spennende oppskrifter, oppildnende programmer for hvordan i all verden en skal komme seg i bevegelse og så videre, og så videre....

Mye har blitt kastet. Enkelte, altfor spennende saker, har blitt revet ut og spart. Noen magasiner har jeg lyst å lese fra begynnelse til slutt. Er det rart det fylles opp?

Vi har forresten nærmest sluttet å kjøpe aviser. Vi får aldri lest dem. Kall det gjerne prioritering, men aviser leses kun på jobb og på nettet hjemme. Hverdagen blir for travel, og tidstyver - som blogging og sosiale medier - er det altfor mange av, og (dessverre?) litt for morsomt å holde på med.

Og sånn går no dagan...


Eksempel på hva som kan bli liggende under stuebordet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar