fredag 16. november 2012

I det produktive hjørnet - førjulstida

I mitt hode har jula vært en nært forestående begivenhet siden oktober. Da ble julegavelista skrevet. Den er kun tentativ. Dukker det opp noen nye å gi gave til i år? Er det noen som melder seg av julegavekjøret? Vil ungene plutselig gi gaver til venninner eller kompiser?

Siden har tida gått i ekspressfart. Jeg har tidvis følt på frustrasjonen og bekymringa. Jeg som skulle være så tidlig ute i år! Jeg liker jo å gi egenproduserte gaver, eventuelt gaver som er håndlagde av andre enn meg selv - med mindre jeg ser en "må ha"-gave. Da er det jo greit. Enkelte frister det mer å gi gavekort. Eller bøker. Bøker er fantastiske gaver. Gaver til ånden eller til å drømme seg bort.

Jeg elsker jule- og håndarbeidsblader. Jeg har samlet på dem i ti år nå, men har forsøkt å la være å kjøpe så mange hvert år. Ofte dukker det samme opp igjen og igjen, men så er det den fordømte tida da. Den som flyr avgårde.

Joda, jeg sitter her og er kreativ. Strikker og strikker innimellom jobb, kjøring til og fra aktiviteter, trening, blogging, sosiale medier. Det foresvever meg at vi må begynne juleverkstedene snart. Det har jeg jo snakket om  en måned allerede. Mmmm, grugleder meg til denne hektiske førjulstid! Det er fantastisk å feire førjul, og det er en hel verden der ute å bry seg om.

Og, ja, jeg har nesten alle julegavene igjen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar