tirsdag 20. november 2012

Scener fra vårt kjøleskap

Jeg leste et flott blogginnlegg her om dagen - Scener fra et kjøleskap (heldigvis ikke fra et ekteskap, altså!): ttp://skrivedamer.blogspot.no/2012/11/scener-fra-et-kjleskap.html , og bestemte meg prompte for å følge opp kjøleskapsanekdotene hennes med noen scener fra vårt kjøleskap.

I mitt single liv, hadde jeg et plettfritt kjøleskap. Her fikk ingen magneter eller annet tull plass. Sånt var jo bare i veien når jeg i vill fart føyk ut og inn av kjøleskapets indre verden: Enten det var i hastverk eller i kokkelering.

Da mannen i mitt liv gjorde sin inntreden, ble kjøleskapsmagneter et element som jeg vennet meg til - og jammen synes jeg det kan være både koselig og nyttig også. Selvsagt hadde jeg rett som singel: De er noen ganger i veien. I alle fall når det henger mange ting etter dem - magnetene altså.

Over til det essensielle her: Hvilke assosiasjoner gir våre kjøleskapsmagneter meg?



Denne er fra kjærestens singelliv, og betegner ham relativt godt som katteelsker og sjokoholiker. Etter at ungene gjorde sin inntreden i våre liv, er det ikke fullt så nøye å bli vekket av tassende katteklør mot parketten hver eneste natt lenger. Sjokoladen er vi derimot glade i begge to...




Bush-æraen, ja. Hvorfor ikke kort oppsummere sin egen oppfatning av den forhenværende presidenten i USA, og prise seg lykkelig over at republikanerne ikke vant årets valg heller? Nok skade gjort!




Over til noe mer hverdagslig: Gutta i huset kan altså absolutt ikke vente på et måltid dersom de er sultne nok. Sånn er det bare. Vi jentene må bare håpe de ikke er stappmette før fellesmåltidet skal begynne. Eldstemann er heldigvis flink til å besinne seg, minstemann derimot...




Skrekkscenarioet mitt! Jeg trodde altså aldri jeg skulle slutte å gå opp i vekt! Dette er bare for å minne meg på hvor glad jeg er for å kunne trene.




Eldstepia har vært plaget av sykdom. På et av sykehusbesøkene sine ervervet hun seg denne for tort og svie, enten det var en blodprøve som skulle tas, et stikk i fingeren eller et røntgenbilde. Det minner meg i hvert fall om nervøsitet og uendelige timer med venting i tillegg til telefoner og meldinger fra alle bekymrede parter.




Vi har ofte tilbrakt sommerferiene våre her nord. Noen ganger slår været temmelig feil. Etter å ha studert værmeldinga for de neste dagene, fant vi ut at vi kunne rekke en tørr dag på Polar Zoo før en regnfull dag kunne tilbringes på Polarbadet i Indre Troms. Som tenkt, så gjort. Flaks at den værmeldinga stemte! Det ble en riktig fin minitur. Trass i grønn vinter.




Det nærmer seg jul nå, men denne magneten henger oppe året rundt - og har derfor falmet i fargene. 9 måter å tilberede reinsdyr på... Jeg synes den er herlig; og kanskje ikke så julete likevel.

Stafettpinnen går videre. Hvordan ser ditt kjøleskap ut?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar